Prace związane z wdrażaniem nowych produktów przez firmy, to także dość pokaźne inwestycje, bowiem przy tego typu działaniu, zawsze w pierwszej kolejności, należy zapewnić sobie możliwości technologiczne, do wydajnej produkcji, oraz umiejętnie przeprowadzić dystrybucje nowego produktu wraz z jego kampanią marketingową. Dlatego też, w naszej ofercie, proponujemy przeprowadzanie badań fokusowych, które zapewniają nam pozyskanie wiedzy na temat zachowania klienta, oraz motywów kierujących nim podczas wyboru danego produktu.
Badania fokusowe
Jest to bardzo ważny aspekt, wobec czego badania fokusowe, stanowią bardzo ważny element wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach. Polegają one na przeprowadzeniu moderowanej rozmowy, ze starannie wyselekcjonowaną grupą reprezentatywną około ośmiu do dziesięciu osób, będących przedstawicielami określonej zbiorowości statystycznej, do której powinien być kierowany produkt. W wyniku badania fokusowego, pozyskujemy odpowiednie informacje, takie jak, podejście klienta do obecnych na rynku produktów danej kategorii, jego stosunek do ich ceny, opinia na temat ich przydatności. Ponadto, możemy sprawdzić, jakie reakcje wywołują u klientów nazwy poszczególnych konkurencyjnych do naszej firm. Dzięki tym informacjom, dowiemy się, która z konkurencyjnych firm, stanowi dla nas największe zagrożenie.
Przebieg badania fokusowego
Badania fokusowe, są przeprowadzane w specjalnym pomieszczeniu, w fokusowni, czyli pokoju, w którym możliwe będzie przeprowadzenie rozmowy w przyjaznych warunkach, z dala od hałasu i zgiełku miasta. Bardzo ważne jest tutaj także to, iż fokusownia, powinna być wyposażona w lustro weneckie, które umożliwi nam prowadzenie obserwacji w czasie trwania badania fokusowego, a nawet jego rejestrację na video, co pozwoli na późniejszą, dokładniejszą i bardziej wnikliwą analizę reakcji osób badanych.
Możemy więc powiedzieć, iż badania fokusowe, to bardzo ważny element w ofercie Plano Invest, dzięki którym nasze działania mogą być jeszcze bardziej precyzyjne, co oczywiście przyczynia się do lepszego wydatkowania funduszy przeznaczonych na inwestycje, i jeszcze lepsze sprecyzowanie potrzeb klienta oraz wychodzenie im naprzeciw. Zapewnia to dość szybki i wyraźny wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa, co jest przecież kwestią zdecydowanie najważniejszą.